sobota 8. listopadu 2014

Mobilní data ve Švýcarsku

Inspirován článkem Martina Štrimpfla o mobilních datech ve Francii jsem se rozhodl přidat nějaké základní zkušenosti se Švýcarskem.
Ceny mobilního roamingu jsou postaveny takovým způsobem, že o této variantě prakticky nemá smysl uvažovat. Vzhledem ke své profesi bohužel potřebuji připojení k internetu prakticky všude a zkušenosti ze zahraničí mne ujistily, že wifi zdaleka není tak dostupná varianta jako v Česku, a pokud už je k mání, tak zpravidla za peníze. Naši mobilní operátoři navíc Švýcarsko považují ze druhou zónu roamingu, což v praxi znamená, že při pohledu na ceny máte nejdříve pocit, že se spletli o řád.


Vitejte ve Svycarsku.
Do CR volate za 35,00 Kc/min,
prijimate hovory za 18,00 Kc/min.
Pripojeni na internet stoji 75,00 Kc/MB. 
Vas T-mobile

Když mi přisla tato sms, nejprve jsem to považoval ze nepovedený vtip, pak mnou začala zmítat zlost, ale nakonec jsem se na věc podíval racionálně, a přišlo ke slovu řešení, které jsem měl tak trochu připravené už z domu a vyzkoušené před měsícem ve Francii - koupě místní simkarty.

Navštívil jsem jednu z diskontních prodejen řetězce Aldi Suisse (připomíná to dost Lidl) a ptal se po předplacené službě virtuálního operátora Aldi Suisse Mobile. Pokladní (nikdo jiný na prodejně nebyl) moc neuměl anglicky, a divil se odkud jsem spadl, že neumím ani jeden ze 4 jazyků které ovládá on :-)  (Němčina, Francouzština, Italština a Rétormánština).  Nakonec jsem se domluvil s vedoucím, který rychle pochopil co potřebuju. Odběhl do skladu a donesl kupu formulářů. Ve Švýcarsku platí pro mobilní předplacené služby pravidlo, že operátor musí ověřovat a evidovat totožnost toho, kdo předplacenou službu pořizuje (stejné je to ve Francii). Ukázal jsem vedoucímu občanku a on vše vyplnil do příslušných polí formuláře. Po chvíli jsem odcházel z prodejny s balíčkem, ve kterém byla simkarta a elementární návod.
Celá ta věc stála 20 CHF, přičemž počáteční kredit na mém mobilním účtu byl 20 CHF.
Simkarta byla automaticky aktivována během 2 hodin (ale prodavač mne upozorňoval, že to může trvat i den)



Pak už stačilo pouze poslat na číslo 4466 SMS ve znění: START SURF 1000 a mohl jsem datovat. Za datový balíček mi operátor strhl z kreditu necelých 15 CHF. Navíc v létě měli akci a za cenu 1GB jsem dostal o 500 MB víc, což bylo na týdenní pobyt docela příjemné.

APN nebylo třeba nastavovat, vše fungovalo bez problémů hned. Pokrytí signálem bylo kvalitní, a kupodivu i mezi alpskými čtyřtisícovkami šlo většinou o vysokorychlostní technologie. Na telefonáty do ČR jsem tak mohl v pohodě použít Skype Out. Datový balíček jsem nakonec téměř vyčerpal. Dovolil jsem si totiž i takový luxus, jakým byl upload fotek na Facebook v původní kvalitě nebo přehrávání hudby z cloudu.

Kdybych se takto choval se svou českou simkartou, Český T-Mobile by mi naúčtoval zhruba 115 000 Kč (slovy: stopatnáscttisíckorunčských!!!). U Aldi jsem zaplatil v přepočtu 460 Kč. Inu, kdo chce moc, nemá nic ;-)

3 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Změnilo se něco za ty dva roky, nebo je to pořád stejné?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ja si to ted koupil.. Funguje dobře.. Zaplatil jsem za ni 9,90 CHF a kredit na ni byl 20 CHF. Pri aktivaci balicku 1GB za 9,90 CHF prostrednictvim sms mi odecetli dalsich 6 CHF. Ale jinak jsem spokojen.. Funguje.

      Vymazat